Rzymskokatolicki Kościół
Rok liturgiczny, tydzień 11-y.
Cierpienie:"Rabbi
kto zgrzeszył, że się urodził niewidomym - on czy jego rodzice? Jezus
odpowiedział: Ani on nie zgrzeszył, ani rodzice jego, ale stało
się tak, aby się na nim objawiły sprawy Boże," (J 9,2-3.)
Wtorek
Cierpienie jest pocałunkiem Jezusa.
Wobec niezliczonych i poważnych niebezpieczeństw, jakie zagrażają życiu
we współczesnym świecie, czujemy się jakby przygnieceni poczuciem
bezsilności: wydaje się, że dobro nigdy nie znajdzie dość sił, aby
pokonać zło!
W obliczu takiej właśnie sytuacji Lud Boży, a w
nim każdy wierzący, zostaje powołany, aby z pokorą i odwagą wyznać swą
wiarę w Jezusa Chrystusa, „Słowo życia” (por. 1 J 1, 1). Ewangelia
życia nie jest jedynie refleksją, choćby oryginalną i głęboką, nad
ludzkim życiem; nie jest też wyłącznie przykazaniem, które ma
uwrażliwiać sumienia i wywołać głębokie przemiany społeczne; tym
bardziej też nie jest złudną obietnicą lepszej przyszłości. Ewangelia
życia jest rzeczywistością konkretną i osobową, gdyż polega na
głoszeniu osoby samego Jezusa. Zwracając się do apostoła Tomasza, a za
jego pośrednictwem do każdego człowieka, Jezus tak mówi o sobie: „Ja
jestem drogą i prawdą, i życiem” (J 14, 6). Tak samo określa swoją
tożsamość w rozmowie z Martą, siostrą Łazarza: „Ja jestem
zmartwychwstaniem i życiem. Kto we Mnie wierzy, choćby i umarł, żyć
będzie. Każdy, kto żyje i wierzy we Mnie, nie umrze na wieki” (J 11,
25-26). Jezus jest Synem, który odwiecznie otrzymuje życie od Ojca
(por. J 5, 26) i który przyszedł do ludzi, aby dać im udział w tym
darze: „Ja przyszedłem po to, aby [owce] miały życie i miały je w
obfitości” (J 10, 10).
Tak więc słowa, czyny i sama osoba Jezusa dają
człowiekowi możliwość „poznania” pełnej prawdy o wartości życia
ludzkiego; z tego „źródła” czerpie on zwłaszcza zdolność doskonałego
„czynienia” tej prawdy (por. J 3, 21), to znaczy przyjęcia i pełnej
realizacji obowiązku miłowania ludzkiego życia i służenia mu, bronienia
go i wspomagania.
W Chrystusie bowiem została ostatecznie ogłoszona
i w pełni ofiarowana człowiekowi owa Ewangelia życia, która — darowana
już w Objawieniu Starego Testamentu, więcej, wpisana w jakiś sposób w
serce każdego mężczyzny i kobiety — rozbrzmiewa w każdym sumieniu „od
początku”, to znaczy od chwili stworzenia, tak że mimo negatywnych
wpływów grzechu może być poznana w swej istotnej treści również przez
ludzki rozum. Jak pisze Sobór Watykański II, Chrystus „przez całą swoją
obecność i okazanie się przez słowa i czyny, przez znaki i cuda,
zwłaszcza zaś przez śmierć swoją i pełne chwały zmartwychwstanie, a
wreszcie przez zesłanie Ducha Prawdy, objawienie doprowadził do końca i
do doskonałości oraz świadectwem Bożym potwierdza, że Bóg jest z nami,
by nas z mroków grzechu i śmierci wybawić i wskrzesić do życia
wiecznego”22.
30. Ze spojrzeniem utkwionym w Chrystusie Panu
pragniemy zatem raz jeszcze usłyszeć od Niego „słowa Boże” (J 3, 34) i
rozważyć Ewangelię życia. Najgłębszy i najpierwotniejszy sens tego
rozważania orędzia objawionego o życiu ludzkim został wyrażony przez
apostoła Jana, który tak pisze na początku swego Pierwszego Listu: „[To
wam oznajmiamy], co było od początku, cośmy usłyszeli o Słowie życia,
co ujrzeliśmy własnymi oczami, na co patrzyliśmy i czego dotykały nasze
ręce — bo życie objawiło się. Myśmy je widzieli, o czym świadczymy i
głosimy wam życie wieczne, które było w Ojcu, a nam zostało objawione —
oznajmiamy wam, cośmy ujrzeli i usłyszeli, abyście i wy mieli
współuczestnictwo z nami” (1, 1-3).
W Jezusie, „Słowie życia”, zostaje nam tedy
zapowiedziane i udzielone życie Boże i wieczne. Dzięki temu objawieniu
i temu obdarowaniu fizyczne i duchowe życie człowieka, także w swoim
stadium ziemskim, zyskuje pełną wartość i znaczenie: życie Boże i
wieczne jest bowiem celem, do którego zmierza i jest powołany człowiek
żyjący w tym świecie. Tak więc Ewangelia życia zawiera w sobie to
wszystko, co ludzkie doświadczenie i rozum mówią o wartości życia
człowieka, przejmuje to, wywyższa i dopełnia.

Msza
Święta
Toruń
Przygotowanie do przyjęcia słowa
bożego, przyjęcie Rzymskoktolickiego Kościoła Krzyża Świętego
Sakramentów Świętych.
Niewiasty Słowo Boże
Świętowanie Mszy
Świętej, w przypadku małżeńtstw
niewiasty wypowiedziane Kocham Ciebie, w przypadku potomstwa
lektura
Niewiasty Słowa Bożego.
Lektura
Niewiasty Słowa Bożego
Cierpienie
wywołane brakiem pokoju w rodzinie. Tak wiele jest problemów we
współczesnym świecie. Sądzę, że wiele z nich ma swój początek w domu.
Świat cierpi wielką mękę, ponieważ nie ma w nim pokoju. Nie ma pokoju w
świecie, ponieważ nie ma pokoju w naszych domach, a tysiące
rodzin uległo rozbiciu. Musimy uczynić z naszych domów miejsca
współczucia, musimy nieustannie przebaczać, gdyż tak właśnie rodzi się
pokój. (LS, 71)
Chrzest Święty
W przypadku małżeństw małżeńska
miłość, w przypadku niemałżeństwa, oblanie się wodą.
Modlitwa
Modlitwa Komunii Świętej przewodzi
narodzinom małżeństwa.
Ojca Świętego Franciszka Papieskie Przesłania
Dokumenty przewodzące narodzinom wierzących dzieci.
Ogłoszenia Parafialne
Rzymskokatolicki Kościół chrześcijanki, chrześcijanie Jezus.
|